elinsilverheart

Alla inlägg under april 2013

Av elin silverheart - 23 april 2013 15:30

Kommer nog inte blogga så värst mycket idag, men imorgon hoppar jag på "bloggtåget" igen :D

Skötte love å thunder nyss, jenna hade släppt in dom i samma hage så dom har nog fått lära känna varandra lite. :)

    Massor läxor :/ ska plugga efter jag ridit å motionerat båda mina små sötnosar. ;) 

Av elin silverheart - 22 april 2013 16:12

Hahaha ella skulle " leka " me mej lite, men de blev inget av de, så istället börja typ thunder gosa med henne? Hahahaha, så vi pratflummade hahaha. Först ville han att hon skulle krama honoms huvud, så de gjorde hon sen blev thunder typ förälskad i Ella, HAHAH nej jag vet inte men de kändes som de. xD   sen så börja han nafsa i hennes hår typ xD Hahahahaahaha! Nej nu ska jag vara seriös. 

Han börja nafsa på hennes hår å lukta och sniffa i hennes ansikte. :3 

Sedan typ fick thunder å ellas häst lite konstigheter? xD  Såhär börjar dom stegra :3 Påå fredag fyller jag år! Vet vad jag ska få, mamma ska köpa nya kläder till mig, eller ny utrustning till love. (: Hon blev lite underlig om jag frågade om en häst.. Men vi får allt se xD

Innan ella kom och flummade med mig var jag faktist på en strand! tjaaa.. de gick nog bra!  OBSVERA ATT DETTA ÄR ETT VÄLDIGT OSERIÖST INLÄGG, JAG VILL BA ATT NI SKA HA NÅGOT ATT LÄSA OM!

chingeling /elin

Av elin silverheart - 22 april 2013 14:25

Idag och imorgon kanske jag inte kommer ha tid att blogga, för måste göra läxor!:/ 

Men här kommer " 20 saker om mig " lista :) ( på spelet )

1. Jag heter Elin och är 16.

2. Jag tänkte först börja terräng med Love, men han hamnade i en olycka vid en stock tror jag de va så att han fick va halt i en vecka, han tyckte att de var en mardröm.

3. Jag är ihop med Josh

4. Ska kanske behålla Thunder om han sköter sig fint. 

5. Jag älskar mina vänner!

6. Älskar att galoppera på stranden! Underbar känsla. :)

7. Love är rädd för myggor

8. Loretta är min äkta fiende. 

9. Min pappa flydde ifrån mamma och mig när jag föddes, så hon och jag stannade kvar på Jorvik. 

10. När jag va 3 fick jag lära mig om min ekonomi och att inte slösa pengar. 

11. Jag bor i firgrove men min mormor behöver mig här i ML. 

12. När jag får tillräckligt med pengar med transport och flyttningslådor tänker jag flytta upp till firgrove igen och köpa ett vitt modernt hus med hage och stall till love och thunder (om jag behåller thunder).

13. Love älskar clementiner mer än äpplen.

14. Thunder vann mitt förtroende vid köpet genom att "buga" och göra gulliga saker med huvudet.

15. Jag är en omtänksam, hjälpsam och snäll tjej hoppas jag. ;) 

16. Jag behandlar andra så som dom behandlar mig. 

17. När jag blir arg, brukar jag oftast ta ut love utan någon utrustning och skritta till en kulle och mysa med honom. 

18. Mina vänner är dom knäppaste som jag känner. ( bortsett från love och thunder )

19. jag älskar att ha picknick! Så mysigt, likaså med grillning. ;) 

20. Love föddes i en vagn, hans mamma skulle precis bli skjutsad till ett slakteri då ett litet föl kom, han som körde vagnen körde egentligen inte till slakteriet, utan till steves gård. De va nämligen steve som var love föredetta ägare. Men då hade steve honom som foderponny.


Hope you enjoy it, guys!

Då får vi se om de kmr något inlägg! För mina läxor börjar ta över. chingeling! 

/elin

Av elin silverheart - 21 april 2013 09:35

jag vet inte, men Thunder hoppar oääääääändligt högt! Trots hans lilla ålder. När jag märkte hur högt han hoppade två gånger över en bom i kavalettin, då tänkte jag att han skulle testa över staket, och de gick ju super!   Riktigt nöjd över provet idag, nu blir de lite longering för gammle love,han blev halt igår på mlc. Vi fightade om 1:a platsen med en riktigt snabb dåre, så när råkade jag styra in honom mot en sten å då ramlade han ihop. Så han har varit på djurakuten kanske 3 timmar å kom hem imorse. :) De va ba en stukning i vänstra fram benet, så allt är lugnt. Thunder  fick tränas på mlc, för jag vill satsa en gång på mlc med thunder för han är väldigt lätt inlärd och lyder, men ibland så kan de nog va så att han går sin egna väg. Idag så hjälpte tuva mig, vi övade mlc! :D Vissa hinder bara stannade han rakt framför och lixom tittade på dom, eller jaa, granskade.   Annars gick de grymt bra! Jag e väldigt nöjd över ridpasset med Thunder idag, nu ska jag ge love lite kärlek, först longering och sedan äpple, det kan ju nt bli bättre i hans lilla värld :D       

Av elin silverheart - 20 april 2013 18:12

  Jag kortgalopperade mot fort pinta, då börjar Love helt vilt å galet börja bocka. ( ?? ) Jag vet inte varför, men jag tror han säkert såg något som skrämde honom, antar jag nog. Jag har aldrig fått såhär ont i ryggen eller rumpan förut! Han tog i med rejäl kraft och började bocka, och jag ramlade av.   

Av elin silverheart - 20 april 2013 12:57

  ♥

Av elin silverheart - 20 april 2013 11:14

Jag har alltid velat ha en hopp ponny, bara en som inriktar sig på hoppning men ändå, allround. Jag ska ha honom på prov i kanske 1-2 veckor. Om de går att rida in honom så behåller jag honom såklart! Men om de går inte och han lyder inte på mina kommandon och är ALLT för busig så blir de nog att sälja denna häst. Han är mycket fint danskt varmblod på 4 år.   Jag köpte ( eller ska ha han på prov ) av james. Han sa att han hade fötts i kalla bergen å hans mamma hade burit honom ner till valedale, när james skulle hälsa på Carin så såg han fölet i boxen å de va då ThunderShadow. Sen så köpte jag honom, och planerade att jag skulle ha prov på honom som hoppponny, detta ser jag framemot. Han är väldigt lydsam, men kan också bocka och ha sig.      Han har sammarbets viljan. Jag känner de, nu e de bara upp mot honom, att han ska bevisa de. ;)

/ elin

Fakta om mig c:


Tjena och vad kul att du har hittat till min starstable online blogg! ;3 I spelet heter jag Elin Silverheart & är 14 år och väldigt tävlingsinriktad med mina hästar. ;)

här kan du översätta

Fråga mig

13 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

~ Fakta om Lovefighter ~

    Namn: Lovefighter

smeknamn: Love

född: augusti 2000

kön: hingst

ras: jorvikist varmblod

mankhöjd: 167 centimeter

temperament: snäll, busig, lydig

avkommor; 0

Gren: Dressyr

ägare: Elin silverheart

------------------------

Lovefighter är min första häst, min soulrider häst & den hästen som hängt med mig 90% på alla äventyr. 

~ Fakta om Thundershadow ~

  Namn; Thundershadow

Smeknamn; thunder

född; januari 2003

kön; hingst

ras; danskt varmblod

mankhöjd; 1.65 cm

temperament; snäll, flitig

avkommor; 0

Gren: hoppning

Ägare: Elin Silverheart

 

~ Fakta om Supernova ~

    Namn; Supernova

smeknamn; Nova

född; juli 2004

kön; sto

ras; svart oldenburgare med vit bläs och vita strumpor

mankhöjd; 1.65 cm

temperament; het, snäll, busig 

inriktining; hoppning samt allround.

Avkommor; 0

Gren: Western 

Ägare; Elin silverheart

--------------------------

 

~ Fakta om Skybelle ~

     

Namn: Skybelle

smeknamn: Belle

född: Oktober 1999

kön: Sto

ras: rödbrun holländskt varmblod

mankhöjd: 169 centimeter

temperament: pigg, snäll, framåtriktad

avkommor; 0

ägare: Elin Silverheart

--------------

~ Fakta om Darkbeauty ~

Namn; Darkbeauty

Smeknamn; Darkie

född:December 2009 

kön; Hingst

ras; jorvikisk ponny

mankhöjd; 135 cm

temperament; Vild, uthållig och snäll

avkommor: 0

Gren; Allround

ägare; Elin Silverheart

 

Länkar

mja


Skapa flashcards